Saturday, December 27, 2008

Adibah Ahmad Menghina Nabi Muhammad



Adibah Ahmad bukanlah seorang artis mahupun selebriti, tetapi kini populariti Adibah Ahmad telah sama paras dengan populariti seorang artis. Mengapa?

Mengenai blog Adibah Ahmad di blogspot yang menghina Nabi Muhammad SAW khasnya dan menghina agama islam am-nya. Siapa sebenarnya Adibah Ahmad?

Di blog tersebut, terdapat banyak entri yang menghina Rasulullah. Dan agak tidak logik untuk mereka yang menghina agama sendiri (walaupun dah murtad) untuk mendedahkan identiti secara terbuka. Begitu terbuka. Boleh dikatakan, orang bodoh sahaja yang berbuat begitu.

Ok, kita jangan tunggu siasatan polis. Kita siasat sendiri. Dari apa yang pok han siasat, Adibah Ahmad memang wujud tetapi Adibah Ahmad adalah mangsa mereka yang memendam dendam kepadanya.

mungkin dia pelakon utama filem fitna dulu kot kat belanda atau menjadi pengarang suratkhabar denmark

Blog ni anda boleh lawati di Adibah Ahmad Blog
Kepada yang panas baran tu, harap bersabar.. mengucap banyak2…

Adibah Ahmad

* Age: 27
* Gender: Female
* Astrological Sign: Pisces
* Zodiac Year: Rooster
* Industry: Automotive
* Occupation: Accounts Executive
* Location: Shah Alam : Selangor : Malaysia

About Me

I am open minded, modern thinking,fun loving individual, like to challenge all the old thoughts, call me at03-5566 3800 if you are one of me.

Di blog tersebut, terdapat banyak entri yang menghina Rasulullah. Dan agak tidak logik untuk mereka yang menghina agama sendiri (walaupun dah murtad) untuk mendedahkan identiti secara terbuka. Begitu berani. Boleh dikatakan, orang bodoh sahaja yang berbuat begitu.

Ok, kita jangan tunggu siasatan polis. Kita siasat sendiri. Dari apa yang siasat, Adibah Ahmad (gambar) memang wujud tetapi Adibah Ahmad adalah mangsa mereka yang memendam dendam kepadanya dan dengan berani Khai putuskan di sini, blog tersebut ditulis oleh orang cina. Diulangi, berbangsa cina. Kalau kita lihat betul-betul cara penulisan dia pun, pelat-pelat melayu bangang masih ada.

Apa yang menguatkan penyiasatan ? Ok.. kalau korang masuk blog Adibah Ahmad tu, dia siap kasitahu lagi siapa nak berkenalan boleh hubungi dia di talian 03-5566 3800.. Well, nombor tu dah pun disahkan milik syarikat jual kereta mewah di Kuala Lumpur.

Ok, mari kita lihat satu profile Friendster ni. Sebelum itu, jelaskan apa yang ada di page Friendster yang akan korang lihat ni nanti. Azahar Mohd (tuan page) menulis company dia bekerja sebagai Auto Bavaria Malaysia, BMW. Nyatanya nombor telefon yang diletakkan di blog tersebut adalah milik Auto Bavaria Malaysia, BMW. Selain tu, owner friendster tu jugak ada upload gambar dengan title “Cina Babi”. Dan lihat di “Who i want to meet”, tertulis nama Adibah Ahmad di situ sebagai secretary kepada Azahar Mohd. Di bawah adalah profile Friendster Azahar Mohd yang telah di save dalam bentuk gambar. Mana tahu kalau dia close akaun Friendster dia kerana kes ni nanti.


* klik gambar untuk paparan yang sedang-sedang saja…

Gambar kat atas ni, dah pun Khai highlight’kan mana part yang perlu korang ambil perhatian. Nyatanya di sini, ada pertelingkahan antara Adibah Ahmad, Azahar Mohd dan juga yang menyamar di sebalik blog Adibah Ahmad, seorang lelaki/wanita berbangsa cina.

Wahai pihak Polis Diraja Malaysia yang cepat, mesra dan betul, nyatanya di sini, apa yang perlu korang buat hanya pergi ke Auto Bavaria yang beralamat di..

No 3A, Persiaran Kerjaya, Seksyen U1, Glenmarie,Shah Alam, Selangor

… dan cari lelaki bernama Azahar Mohd. Kemudian tanya dengan cina mana yang tak puas hati dengan dia? Selesai kes!

Kesimpulannya di sini, Adibah Ahmad dan Azahar Mohd telah dianiaya oleh seorang manusia berbangsa cina. Sama-samalah kita berdoa agar agama Islam tidak diperlekehkan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab. Sebagaimana kita yang beragama Islam menghormati agama lain di Malaysia, seharusnya mereka yang bukan beragama islam harus juga menghormati apa yang telah ada di Malaysia sejak zaman nenek moyang kita dahulu lagi. Sesuatu yang tidak adak di negara lain.. Wallahualam..

Ini pula Myspace Adibah Ahmad yang turut di’create oleh cina tersebut. Terang lagi bersuluh yang page itu wujud kerana sifat dengki dan mencemarkah maruah gadis bernama Adibah Ahmad.

URL: http://adibahahmad.blogspot.com/

Melampau dan kurang ajar! Itu kata-kata paling sesuai dilemparkan kepada seorang penulis laman blog yang dikesan cuba menaikkan kemarahan umat Islam di negara ini apabila tergamak menyiarkan artikel berbahasa Melayu dan beberapa lukisan menghina Islam serta Nabi Muhammad.

Laman blog terbabit yang menggunakan nama seorang wanita Melayu lengkap dengan gambar dan profil peribadi berserta nombor telefon dengan sengaja memaparkan pelbagai lukisan karikatur dan gambar yang diubahsuai selain perkataan serta ayat yang boleh menimbulkan suasana huru-hara di kalangan masyarakat.

Lebih menyakitkan hati, penulis blog berkenaan mencatat nama wanita Melayu yang didakwa dirinya sendiri pada kebanyakan lukisan sebagai tanda memiliki hak cipta pada setiap lukisan itu.Bagaimanapun, dipercayai kebanyakan gambar dan lukisan sebenarnya dimuat turun dari Internet sebelum disunting penulis dengan memasukkan nama wanita itu.Selain itu, penulis berkenaan sengaja mengaitkan Islam yang disifatkannya pengganas dan mengamalkan fahaman sama seperti nazi.Tidak cukup dengan itu, penulis terbabit menghamburkan kata-kata cacian serta menggelarkan pengunjung yang memberi komen memarahinya sebagai bodoh dan orang kampung berfikiran kolot serta tidak layak melayari laman blognya.

Malah, penulis blog itu dengan berani mencabar umat Islam yang menurutnya berfikiran kolot dan mengalu-alukan golongan masyarakat yang kononnya berfikiran terbuka untuk berkongsi idea dengannya melalui perbualan telefon.

Penulis itu juga mengugut membuat laporan polis kepada mana-mana pengunjung laman blog itu yang tidak sependapat dengannya.

Laman blog terbabit yang mula beroperasi bulan ini dengan mempunyai 30 laman, menjadi popular sekelip mata apabila dilayari lebih 3,000 orang, sehingga semalam.

Rata-rata pengunjung meluahkan kemarahan serta menggelar penulis laman blog itu dengan pelbagai kata-kata cacian.

Pada laman pengenalan diri, penulis mendakwa dirinya seorang wanita keturunan Melayu berusia 27 tahun dan kini bekerja sebagai pegawai eksekutif di sebuah syarikat automotif terkemuka di Shah Alam, Selangor.

Beliau juga menyifatkan dirinya seorang berfikiran terbuka, moden dan ceria selain memiliki hobi melukis serta mengambil gambar.

Penulis juga memaparkan alamat hubungan laman web sosial untuk mencari kenalan ‘sebulu’ dengannya.

Penghinaan terhadap Islam tidak berhenti di situ. Pada 30 September 2005, akhbar Jyllands-Posten, yang berpusat di Denmark menyiarkan karikatur menghina Nabi Muhammad. Seluruh dunia, Islam dan bukan Islam mengutuk karikatur dan akhbar berkenaan sehingga memaksa Kerajaan Denmark memohon maaf kepada umat Islam.

Filem “Fitna” yang di dalamnya penuh dengan penghinaan, memperlekehkan dan memprovokasi penganut agama Islam disiarkan secara online sekitar bulan Mac yang lalu. Filem buatan ahli politik Belanda, Geert Wilders telah menimbulkan kemarahan umat Islam. Bantahan jalanan berlaku di seluruh dunia terutama di negara yang ramai orang Islam.
Pada bahagian akhir filem tersebut dimunculkan gambar kartun Nabi Muhammad SAW dengan serban berbentuk bom di kepala, bersumber dari kartun Jyllands Posten. Setelah beberapa detik berlalu, serban itu meletup. Si pembikin filem memberi alasan bahawa itu bukan suara bom meletup, melainkan menggambarkan Islam muncul seperti kilat dan petir di Belanda.
Pada bulan November yang lalu, gempar seluruh Indonesia tentang kartun yang menghina Nabi Muhammad yang disiarkan di laman Wordpress. Kartun berkenaan masing-masing dengan tajuk "Muhammad Dan Zainab" dan "Sex Muhammad Dengan Budak". Akibat bantahan yang keras, laman tersebut telah ditutup pada 20 September 2008.





3 comments:

Pok Hans said...

makhluk yang tidak mensyukuri nikmat sebagai islam.jatuh la laknat nak bala

razihan said...

persetan punya makhluk

Anonymous said...

semoga allah memberikan hidayah kepada mereka2 yang suka menghina